دانــشــجــویان حــســــابــداری پــیــام نــور 91
وبلاگ انجمن حلقه ی علمی حسابداری پیام نور

انواع قراردادها


آشنایی با انواع قراردادها


1-قرارداد نقدی (Spots)
در این قرارداد، خریدار میبایست کل مبلغ قرارداد را به علاوه کارمزد کارگزار به صورت نقد پرداخت کند و فروشنده نیز میبایست حداکثر ظرف مدت سه روز، کالای مورد معامله را به خریدار تحویل دهد.


2
-قرارداد سلف(Forwards)
در این قرارداد، کل مبلغ در زمان انجام معامله توسط خریدار پرداخت میگردد و فروشنده متعهد میشود در تاریخ مشخص و زمان معین به خریدار تحویل دهد.


3
-قرارداد نسیه(Credits)
قراردادی است که کالا به صورت فوری به خریدار تحویل داده میشود و بهای آن در تاریخ سر رسید، به فروشنده پرداخت میگردد.

.

.

.

 

بقیه و لینک دانلود در ادامه مطلب ...

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:49
محمود غفاری

تاريخچه:
پول ،در جامعه ها ي نخستين تحصيل انواع كالاهاي توليد شده جهت مصرف فقط از راه تعويض كالا امكان داشت و اين مبادله با مشكلات بسياري همراه بود از جمله:
1-تعيين ارزش كالا:بر اساس قبول واحد معين كه مورد تأييد طرفين معامله باشد.
2- تعيين خريدار و فروشنده:كه هر دو نياز به كالاهاي عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو كالا با يكديگر باشند.
براي حل چنين مشكلاتي بشر در ابتدا اشياء و كالاهايي را بعنوان تعيين كننده ارزش كالاها انتخاب كرد كه با وجود رفع مشكلات بالا مشكلات ديگري پيش روي بشريت قرار گرفت.
تنوع توليد و رفع نياز بشر از توليدات مختلف در مسير گسترش اقتصاد كشورها موجب پيدايش يك وسيله اقتصادي مورد قبول عامه بنام پول شد.
بانكداري در جهان بهنگامي آغاز شد كه داد و ستد و مبادله كالا بين مردم شروع و حتي با گسترش تجارت پيش از آنكه پول به مفهوم جديد مورد استفاده قرار گيرد نياز به خدمات موسسات بانكي محسوس تر گشت و احتياج به يك وسيله پرداخت و سنجش ارزشها و بالاخص وصول مطالبات از مشتريان دور و نزديك با وجود خطرات ناشي از نقل و انتقال پول ايجاب مي كرد كه اين فعل و انفعالات توسط مؤسساتي بنام بانك انجام گيرد.
كلمه بانك اصطلاحي است قديمي كه از واژه آلماني Bank به معناي نوعي شركت اخذ و رواج يافته و شايد هم از كلمه Banca كه يك لغت ايتاليائي و به معناي نيمكت صرافان بكار برده مي شده مشتق شده است.

 

 

بقیه و لینک دانلود تو ادامه مطلب ...

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:46
محمود غفاری

مقدمه:

يكي از مشاغل مهمي كه امروزه در تمام كشورهاي جهان وجود داردو از تمام لحاظ جايگاه ويژه اي در سراسر جهان پيدا كرده است بانكداري مي باشد . امروزه دبانكي اشتغال ورزيده واينك با استفاده از فن آوريهاي نوين به ارائه خدمات وسيع درهمه زمينه هاي بانكي به عموم هم ميهنان عزيز مبادرت مي نمايد.

بانك رفاه با برخورداري از اعتماد و سپرده هاي مردم و توانائيها ي بالاي خود در اجراي سياست هاي كلان اقتصادي دولت جمهوري اسلامي ايران بخصوص در بخش صادرات كالاهاي غيرنفتي و توليدات صنعتي وكشاورزي خدمات ارزشمندي را ارائه مي دهد. بانك رفاه با تدوين يك برنامه پنجساله عملياتي در چارچوب برنامه سوم توسعه اقتصادي دولت علاوه بر رشد و توسعه سازماني افزايش منابع ومصارف خود را با نرخ رشد قابل توجهي پيش بيني كرده است.

 

 

ادامه و دانلود رو زدم ادامه مطلب ...

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:42
محمود غفاری

بر این اساس ، تسهیلات اعطائی یا ابزار های مالی که در چارچوب قراردادها و معملات اسلامی مورد استفاده قرار می گیرند ، از نظر تقسیم بندی کلی به چهار گروه تقسیم می شوند :


(1) تامین منابع مالی از طریق وام دهی ( منحصرا در مورد قرض تالحسنه )
(2) تامین منابع مالی از طریق مشارکات
(3) تامین منابع مالی از طریق مبادلات
(4) تامین منابع مالی از طریق تعهدات


چنانکه اشاره شد ، قرض الحسنه تنها مورد اعطای وام در نظام بانکداری اسلامی را تشکیل می دهد که بدون دریافت بهره در زمینه های مشخص و به گروه های خاصیاز افراد جامعه پرداخته می شود .
تسهیلات اعطایی ذیل عنوان مشارکت ، در چارچوب مشارکت در سود و زیان (PLS ) انجام می پذیرد و در بازده حاصل از این نوع فعالیت ، طبق توافق طرفین و بر اساس نسبتهای مورد توافق پرداخته می گردد.

.

.

.

 

ادامه و لینک دانلود مقاله در ادامه مطلب ...

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:37
محمود غفاری

واردات غیر ضروری و اثرات منفي آن بر اشتغال


يكي از مسائل در ايران بحث واردات است. در كشورهايي كه توسط بخش خصوصي اداره مي‌شود سياست‌هاي وارداتي به وسيلة دولت تأمين نمي‌شود و توسط بخش خصوصي صورت مي‌گيرد. اما در ايران چون اقتصاد نفتي است درآمدهاي نفت مسئولين را براي واردات وسوسه مي‌كند.


اگر سير تحولات واردات ايران را بررسي كنيم قبل از پيدايش نفت عملاً درآمدي براي تجار بود كه به دليل عقب‌ماندگي اقتصادي در جهت تأمين نيازهاي مالي شكل مي‌گرفت. با پيدايش نفت مسئولين سعي كردند درآمدها را در جهت سرمايه‌گذاري صنعتي شكل دهند. صنايع فولاد، ماشين‌سازي، پتروشيمي و خودروسازي قبل از انقلاب تأسيس شدند. اين صنايع هم محتاج واردات لوازم اوليه از خارج بودند. بنابراين اگرچه واردات بود ولي بيشتر براي تأمين صنايع داخلي صورت مي‌گرفت. تعرفه‌اي كه روي واردات وضع مي‌شد براي كالاي مصرفي بالا بود. بالاي 40 درصد ولي براي كالاي خام بين 0 تا 15 درصد. نتيجه اينكه هيچ سرمايه‌گذاري انگيزة سرمايه‌گذاري روي ماشين‌آلات را نداشت چون به راحتي از خارج وارد مي‌كرد. ولي به دليل اينكه تعرفه روي كالاهاي مصرفي بالا بود سودآوري آن بيشتر بود، در نتيجه صنايع داخلي بيشتر روي صنايع مصرفي بودند و اين تناقض مهمي با خود داشت و آن اينكه وقتي در توليد كالاي مصرفي تا حدودي خودكفا شديم فرايند صنعتي ايجاب مي‌كند كه يك كشور از توليد كالاي مصرفي به سمت صنعتي برود. اما با موانعي مواجه مي‌شد و آن اينكه هرگاه دولت مي‌خواست واردات ماشين‌آلات را شكل دهد با اعتراض توليدكنندگان كالاي مصرفي مواجه مي‌شد كه نبايد جلوي واردات گرفته شود. نمونه آن را صنعت لاستيك‌سازي مي‌توان نام برد.


مشكل ديگر در اين رابطه نبود يك سياست مشخص است. با افزايش درآمد نفتي دولت اعتبار برنامة 5 سالة پنجم را دو برابر كرد و يك نوع سرمايه‌گذاري در همة بخش‌ها صورت گرفت. اما چند مشكل ايجاد شد. اول اينكه هنوز زيرساخت‌هاي لازم جهت توسعه همه‌جانبه كشور نداشتيم يعني حمل و نقل، راه‌ها و... گسترش نيافته بود. كشتي اجاره مي‌كرديم و حمل و نقل را با كشتي‌هاي استيجاري انجام مي‌داديم. در بهترين حالت در سال 56 تمام تجارت ما حدود 13 درصد توسط كشتي‌هاي ايراني‌ها انجام مي‌شد. اين مشكل ارتباط بين توليدكنندة داخلي و مصرف‌كننده خارجي را قطع مي‌كرد و صادرات را محدود مي‌نمود. بنابراين يكي از مشكلات قبل از انقلاب كمبود زيرساخت‌ها بود. حتي مديريت بنادر نيز ضعيف بود حدود 17 درصد تخم‌مرغ‌هايي كه وارد مي‌كرديم شكسته مي‌شد و يا نحوة‌واردات به گونه‌اي بود كه از بندرعباس وارد مي‌كرديم به تهران مي‌آمد و دوباره به بوشهر و بندرعباس توزيع مي‌شد!


يكي ديگر نبودن برق كافي بود. موانع ديگر مثل نبودن نيروي كار وجود داشت. كارگر ساده را از كشورهاي هند و فيليپين و اندونزي داشتيم و باز با كمبود مواجه شديم. لذا اين فعاليت‌ها باعث افزايش نقدينگي در كشور و تورم مي‌شد دولت براي اينكه جلوي تورم را بگيرد واردات را افزايش مي‌داد يعني واردات مفري براي كنترل قيمت بود.
در دنياي واقعي دولت وظايفي دارد او نبايد مخل نظام قيمت‌ها باشد و نبايد موجب افزايش تورم و بوروكراسي شود، بنابراين آنچه انتظار مي‌رود دولت‌ها انجام دهند آن است كه خود را كوچك كنند و در عرصه‌هايي كه بخش خصوصي مي‌تواند وارد شود، فعاليت نكند. اما اين ساده نيست و نياز به اصلاح ساختار اقتصادي و نظام قانوني شفاف و كارآمد دارد و يك شبه اتفاق نمي‌افتد.

 

 

لینک دانلود

 

 



جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:34
محمود غفاری

نگاهي به نرخ ارز ، هزينه توليد ، تورم و بودجه عمراني در ارتباط با كسري بودجه
بيماري برزيلي


با اين حال به اعتقاد دكتر محمدحسين اديب رويكرد دولت در تنظيم بودجه سال 86 مثبت بوده، به طوري كه از زمان مظفرالدين شاه يا احمدشاه تاكنون چنين بودجه بهداشتي نوشته نشده بود. اگر دولت ناگزير به ارائه لايحه متمم نشود اين بودجه بسيار كارساز خواهد بود. پنجمين و آخرين قسمت اين مقاله را با هم مي‌خوانيم:
بنزین
1 - پیشنهاد مي‌شود مالیات بر مصرف در کشور جایگزین مالیات بر تولید شود.
2 - مالیات بر تولید ضد اشتغال و ضد تولید است.
3 - برای تحقق این امر کلیه واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات معاف شوند.
4 - در همه کشورهای غربی مالیات بر بنزین و دخانیات مهم‌ترین منبع درآمد دولت‌ها تلقی مي‌شود.
5 - هر اندازه بنزین گران‌تر شود وسائل نقلیه عمومی در سطح بیشتری جایگزین وسائل نقلیه شخصی مي‌شود. در نتیجه ترافیک شهری روان‌تر مي‌شود.
6 - به استثنای ایران، آمریکا، استرالیا و آفریقای جنوبی، در هیچ کشور دیگر دنیا مردم از وسائل نقلیه شخصی برای رفتن به محیط کار خود به صورت گسترده استفاده نمي‌کنند.
7 - هر چقدر بنزین گران‌تر شود احداث مترو در کلان‌شهرها، توجیه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.
8 - بنزین باید تا حدی گران شود که استفاده از وسائل نقلیه شخصی برای رفت‌و‌آمد به محیط کار غیراقتصادی شود.
9 - هر اندازه بنزین گران‌تر شود، آلودگی محیط‌زیست کمتر است.
10 - هر اندازه بنزین گران‌تر شود استفاده از وسائل نقلیه کم مصرف در سطح بیشتری جایگزین استفاده از وسائل نقلیه پرمصرف مي‌شود.
11 - بنزین هر چقدر گران شود باز هم ارزان است.
12 - پیشنهاد مي‌شود، فروش تراکم ممنوع و شهرداری‌ها مجاز شوند مساوی درآمد ناشی از فروش تراکم، بر بنزین در شهر خود عوارض وضع کنند.
13 -اینکه در 143 کشور از 161 کشور جهان علاوه بر فروش بنزین بدون سوبسید بین 70 تا 200‌درصد قیمت بنزین را دولت مالیات گرفته و قیمت بنزین در 122 کشور بالای 1300‌تومان است به ‌اين سبب است سیاره زمین به ‌اين نتیجه رسیده که بنزین هرچه گران‌تر شود باز هم ارزان است.
14 -مهم‌ترین عامل گران بودن قیمت مسکن در کلان‌شهرهای ایران به قیمت پایین بنزین و استفاده از وسائل نقلیه شخصی برای جابجايي در کلان‌شهرها مربوط مي‌شود. اگر بنزین لیتری 2000‌تومان بود و شهرهای اقماری در اطراف کلان‌شهرها، مثل همه کشورهای دنیا احداث شده بود و جمعیت این شهرهای اقماری در فاصله کمتر از 15‌دقیقه با مترو به هسته مرکزی کلان‌شهرها منتقل مي‌شدند قیمت مسکن در هسته‌هاي مرکزی کلان‌شهرها هرگز در چنین سطحی نبود.

 

 

 

لینک دانلود

 

 



جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:30
محمود غفاری

انواع اوراق قرضه دولتی و شهرداريها


در اين فصل درباره مطمئن ترين و بی خطر ترين اوراق بهادر بحث می کنيم . کادر خود را با اوراق بهادر کوتاه مدت و دراز مدتی که سازمانها و نهادهای دولتی و شهرداريها منتشر می کنند آغاز می کنيم . در فرآيند سرمايه گذاری ، يک اصل اساسی وجود دارد و ما سعی می کنيم هيچگاه آن را فراموش نکنيم . يعنی اوراق بهادر کوتاه مدت نسبت به اوراق بهادر دراز مدت ، ريسک کمتری دارند ، و اين نکته را طادآوری می کنيم که اوراق بهادری که دولت منتشر می کند ، مثل اوراق قرضه دولتی ، از ساير بهادار معتبر تر و بی خطر تر ند .

 

 

ادامه و لینک دانلود در ادامه مطلب...

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 12:23
محمود غفاری

هزينه يابي بر مبناي هدف  .

منشأ و تاریخچه هزینه یابی هدف:

در دهه 1960 رشد صنایع مختلف همگام با توسعه ماشینی شدن شتاب بیشتری گرفت. در آن زمان تقاضا برای محصولات شگفت آور بود و کانون توجه مدیریت هزینه بر مراحل تولید متمرکز قرار داشت و از این رو هزینه یابی استاندارد ابزار اصلی کنترل هزینه شمرده می شد. در اوایل دهه 1970، اشباع بازار و بالا رفتن سطح زندگی مردم شرکت ها را مجبور به تولید محصولات متنوع با ویژگیهای متفاوت نمود و با استفاده از امکانات جدید چرخه عمر محصولات به نفع محصولات بهتر و جدیدتر دائما کوتاه تر شده و از این رو اهمیت مدیریت هزینه را در مرحله برنامه ریزی و طراحی افزایش داد.

.

.

.

 

واسه خوندن ادامه ی مقاله برین ادامه مطلب ...

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 11:38
محمود غفاری

پیشگفتار

گسترش فراگیر و فزاینده و پیچیدگی عملیات مالی و فعالیتهای اقتصادی در دوران معاصر و لزوم فراهم آوردن اطلاعات دقیق و گسترده از طریق سیستمهای مالی و حسابداری نجر به تدوین اصول و به وجود آمدن روشها و راههای نوین حسابداری گردیده. در همین ارتباط حدود سه سال میاشد که شرکت مخابرات ایران در جهت پیشبرد اهداف مالی و استقرار سیستم نوین حسابداری که منطبق با استانداردهای نوین حسابداری باشد قدم برداشته و تلاش نموده تا با آخرین متدها و روشهای حسابداری هماهنگ شده تا بتواند نیازهای استفاده کنندگان داخلی و خارجی را برآورده نماید.

این دستورالعمل در عین حال راهنمایی جهت طبقه بندی و ثبت و نگهداری حسابها و همچنین تهیه صورتهای مالی اساسی جهت دوره های آتی خواهد بود که امید است بتواند در جهت پیشبرد اهداف مدیریت و نیازهای آتی آن شرکت موثر واقع گردد.

این دستورالعمل از جامعیت کامل برخوردار نبوده و قطعاً نواقصی خواهد داشت، لذا موجب امتنان خواهد بود که از نظرات و پیشنهادات سازنده همکاران ـ کارشناسان و متخصصان بهره جسته تا دستورالعمل جامع و کاملی به وجود آید. انشاء ا...

فهرست مطالب

عنوان     

شمای کلی طبقه بندی حسابها:

صورتهای مالی اساسی

1ـ ترازنامه یا صورت وضعیت مالی

شکل و محتوی ترازنامه

طبقه بندی در ترازنامه

دارائیهای غیرجاری

1ـ دارائیهای ثابت پس از کسر استهلاک انباشته

2ـ سایر دارائیها

دارائیهای جاری

1ـ پیش پرداختها

2ـ موجودی کالا

3ـ حسابها و اسناد دریافتی غیرتجاری

4ـ حسابها و اسناد دریافتی تجاری

5ـ موجودی نقد

 بدهیهای جاری

1ـ حسابها و اسناد پرداختنی غیرتجاری

2ـ حسابها و اسناد پرداختنی تجاری

3ـ پیش پرداخت از مشتریان

4ـ ذخیره مالیات بر درآمد

حقوق صاحبان سهام

1ـ سرمایه

2ـ اندوخته قانونی

3ـ اندوخته احتیاطی

4ـ اندوخته عمومی

5ـ سود (زیان) انباشته

بدهیهای غیرجاری

1ـ حسابها و اسناد پرداختنی بلندمدت

2ـ تسهیلات مالی دریافتی بلندمدت

حساب انتظامی و طرف حسابهای انتظامی

2ـ صورت حساب سود و زیان (زیان) انباشته

1ـ درآمد عملیاتی

2ـ هزینه های عملیاتی

3ـ درآمد و هزینه های غیرعملیاتی

4ـ ذخیره مالیات بر درآمد

5ـ اصلاح اشتباه دوره های قبل

6ـ سود و زیان جاری

7ـ سود و زیان سنواتی

8ـ خلاصه حساب سود و زیان

9ـ سود تقسیم نشده

10ـ تقسیم سود

11ـ سود و زیان انباشته

3ـ صورت تغییرات در وضعیت مالی

شکل و محتوای

1/4- یادداشتهای همراه صورتهای مالی اساسی

1ـ یادداشتهای همراه صورتهای مالی اساسی

2ـ خلاصه اهم رویه های حسابداری

3ـ ارائه جزئیات

4ـ بدهیهای احتمالی و تعهدات

5ـ رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

2/4- گزارش حسابرسی

5ـ ذخائر

1ـ محاسبه ذخیره استهلاک دارائیهای ثابت

2ـ محاسبه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول

3ـ محاسبه ذخیره کسری و نایابی کالا

4ـ محاسبه ذخیره خرید خدمت کارکنان

6ـ ارتباط مالی مراکز استانها با شرکت مخابرات ایران

7ـ ارتباط مالی مراکز استانها با تواب

8ـ ارتباط مالی شرکت سهامی مخابرات استانها با یکدیگر

9ـ نمونه صورتهای مالی اساسی

صورتهای مالی اساسی  شرکت مخابرات ایران منتهی به تاریخ 29/12/73

10ـ تاییدیه مدیران

دفتــــر روزنــــــامه

دفتــر کــل

 ...

 

توضیح عناوین و ادامه ی آموزش چون خیلی طولانیه میزنم ادامه مطلب ...

ولی واقعا چیز جامع و کاملیه !

بازم سعی میکنم مقالات و مطالب آموزشیه این مدلی بزارم

 

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


جمعه 19 مهر 1392برچسب:, :: 11:20
محمود غفاری

 

 

صادق زیبا کلام

 

 

از قریب به 200 سال پیش تا به امروز که آدام اسمیت نظریه «اقتصاد آزاد»ش را مطرح نمود، نظریه‌ای که اساس و بنیان نظام سرمایه‌داری امروزی را رقم زد، بسیاری در مقام رویارویی و رد آن نظریه برآمده‌اند. اما به نظر می‌رسد که هر بار آدام اسمیت سر از قبر به در آورده و پس از شکست مدعی، دوباره به آرام‌گاه ابدی‌اش بازگشته است.
جدی‌ترین اصولی‌ترین مدعی او کارل مارکس بود . او سرمایه‌داری و نظام اقتصاد آزاد آرام اسمیت را متهم به استثمار و برده‌کشی از طیف کارگر و زحمتکشان به تجارت منابع و مواد اولیه خام کشور‌های توسعه نیافته که بعدا به نام جهان سوم معروف شدند به فربه شدن دولت‌ها و نظام‌های سرمایه‌داری به قیمت فقیر‌تر شدن زحمتکشان کشور‌های سرمایه‌داری از یکسو و از سویی دیگر فقیر شدن و استثمار کشاورزان و مردم تهی دست آنها، آسیا و آمریکا جنوبی داشت...

 

 

ادامه ی مقاله در ادامه مطلب ...

 

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, :: 11:54
محمود غفاری

نظریه اقتصادی آدام اسمیت

 

نویسنده: دکتر باقر قدیری اصلی

 

آدام اسمیت برخلاف فیزیوکراتها ( که زمین را منبع ثروت می دانستند و آدام اسمیت در اولین صفحه کتاب خود آنها را مورد حمله قرار داده) به جای زمین فعالیت انسان را منبع ثروت و کار افراد را سرمایه اولیه هر جامعه قلمداد کرده است.
برای اسمیت، کار لااقل در جامعه های ابتدائی معیار حقیقی ارزش قابل تعویض اشیاء است،‌ و تمیز جامعه های متمدن از جوامع ابتدائی در افزایش ثروت ناشی از تقسیم کار است. تنها کار کشاورز مولد ثروت نیست بلکه کار همه افراد جامعه تولید ثروت می کند،‌ ثروتی که با همکاران و تعاون همه افراد بدست می آید. با این ترتیب تفکیک طبقه بی حاصل از طبقه مولد بی معنی است و بی حاصل کسی است که کار نمی کند و همه احاد جامعه به مانند کارگران یک کارگاه بزرگ اند که با تعاون و همکاری یکدیگر ثروت جامعه را فراهم می کنند.
این حس همکاری در جوامع بشری خود به خود وجود دارد و بر اثر همین تقسیم طبیعی کار بین افراد جامعه است که قدرت تولید یا بارآوری(1)کار و تلاش افراد در جامعه افزایش پیدا می کند......

 

 

مقاله چون طولانیه , بقیه شو میزنم ادامه مطلب ...

 

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, :: 11:39
محمود غفاری

با هر معیاری اقتصاد جهان را محک بزنید حال و روزش خوش نیست. درسطح ملی، اگر اقتصاد گرفتار رکود و بدهی و بحران نباشد، به آن سمت حرکت می‌کند و اگر هم مانند اقتصاد یونان و اسپانیا گرفتار رکود و بحران باشد که شاهد تشدید و تعمیق بحران اقتصادی هستیم.

اگرچه روایت‌های مختلفی شنیده‌ایم ولی بنا به روایتی مارکسی از بحران، علت اصلی بحران اقتصادی نزول نرخ متوسط سود است و اگر این روایت را قبول داشته باشیم این وضعیت تنها زمانی تغییرمی کند که نرخ متوسط سود احیا شود و رشد پایدار داشته باشد.

دیدگاه اقتصادی جریان اصلی ـ نولیبرالی ـ اگرچه در سه یا چهار دهه‌ی گذشته غالب بود و اگرچه در دوره‌ی رونق و رفاه بلبل‌زبانی می‌کرد ولی برای تخفیف بحران و رکود درچنته چیزی ندارد و با نگرشی منفعلانه که برآن پوشش اعتقاد به آزادی می‌پوشاند خواستار آن است تا «دست‌های نامرئی» آدام اسمیت ـ که اتفاقاً چنین دست‌هایی وجود ندارد ـ هم بیکاری را چاره کند و هم تورم را و هم هزار و یک مصیبت اقتصادی دیگر را. در دو سه سال اخیر هم اگرچه سیاست ریاضت اقتصادی را جهانی کرده اند ولی تا به همین جا به پی‌آمدهای آن کار ندارند فعلاً حضرات «امید» می فروشند تا «انشاءالله» در آینده‌ای که کسی از آن خبر ندارد همه چیز به روال عادی و معمول خویش برگردد. در عین حال کم نیستند اقتصاددانان و سیاستمدارانی که برای مقابله با بحران و بیکاری و رکود خواهان اجرای سیاست‌های اقتصادی کینزی هستند.

ولی آیا با این سیاست ها می توان به بحران و رکود پایان داد؟

درآن چه می آید سعی می‌کنم به این سؤال پاسخ بدهم.

...

 

ادامه ی مقاله در ادامه مطلب ....

 

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, :: 11:26
محمود غفاری

وی در سال ۱۹۲۵ با لیدیا لوپوکووا ازدواج کرد. لیدیا، یک بالرین روس بود و تحصیلات بسیار کمی داشت. اما به عقیده کینز از روحی آزاد بهره‌مند بود.

کینز در سال ۱۹۳۶ کتاب نظریه عمومی اشتغال بهره و پول را منتشر نمود که یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های اقتصادی قرن بیستم محسوب می‌شود.

کینز که از سال ۱۹۳۷ به بیماری قلبی مبتلا شده بود، در ۲۱ آوریل۱۹۴۶ در خانه روستایی خود در ساسکس، تیلتون در گذشت.

او پس از مرگ سوزانده شد و خاکسترش در بلندی‌های منطقه به باد سپرده شد.

پیش از کینز، تصور عمومی اقتصاددانان بر آن بود که نوسان‌های اقتصادی، عدم تعادل‌هایی هستند که در کوتاه‌مدت توسط مکانیزم بازار اصلاح می‌شوند و شرایط اشتغال کامل مجدداً احیا می‌شود.

اما کینز معتقد بود ...

 

 

ادامه ی مطلب به خاطر طولانی شدن میزنم ادامه مطلب ...

اگه خواستین از ادامه مطلب ادامشو بخونین

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, :: 11:16
محمود غفاری

مقاله با عنوان : روانشناسی بازار سرمایه

 

 

لینک دانلود

 

 



سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, :: 17:48
محمود غفاری

مقاله با عنوان : پیامد رفتاری حسابداری مدیریت

 

 

 

دانلود

 

 



سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, :: 17:46
محمود غفاری

مقاله از بودجه

 


روشهاي تنظيم بودجه
بودجه دو طرف دارد : درآمد و هزينه . هر يك از اين دو طرف بايد با دقت بسيار و صحت هر چه بيشتر سنجيده شوند ؛ زيرا برآورد ارقامي كه پايه و اساس منطقي نداشته باشد نه تنها مفيد نيست ، بلكه مي تواند زيانبار نيز باشد .
چون بودجه نوعي برنامه است و بودجه نويسي نيز نوعي برنامه ريزي ، تا حد امكان بايد اين برنامه را استواري بخشيد ؛ از اين رو براي پيش بيني در درآمدها و برآورد هزينه ها روشهاي مختلفي ابداع شده است كه روز به روز از نظر علمي و فني به اهميت آنها افزوده مي شود .
با توجه به طبقه بندي هاي به عمل آمده از بودجه لازم است به روش تهيه و تنظيم بودجه نيز كه مبتني بر همان طبقه بنديهاست اشاره داشته باشيم .
در همين راستا روشهاي تهيه و تنظيم درآمدها و هزينه ها را به طور جداگانه تشريح مي كنيم : ...

 

ادامه مقاله را از لینک زیر دانلود کنید ...

 

 

لینک دانلود

 

 



سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, :: 17:42
محمود غفاری

مقاله ی روش های تنظیم بودجه

 

 

این مقاله یه جورایی مطالعه ی آزاد به حساب میاد و واسه درک بهتر درس مبانی تنظیم بودجه شاید مفید باشه

 

 

لینک دانلود

 

 



سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, :: 17:36
محمود غفاری

یه سری اطلاعات عمومی از بورس پیدا کردم که شاید همه ی دانشجوهای حسابداری لازم باشه

 

زدم ادامه مطلب ...

 

 

 



ادامه ي مطلبمون ...


سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 13:31
محمود غفاری
سوالاتی از صورتهای مالی ...
اینا فقط لیست سوالاته . پاسخ ها رو زدم ادامه مطلب ....
امیدوارم به دردتون بخوره ..


1. در ترازنامه ترتیب اسناد دریافتنی و حسابهای دریافتنی به چه شکل است؟

2. بهره اسناد دریافتنی به چه شکل در ترازنامه افشا ء میگردد ؟ با توضیح ثبت سند.

3. ترتیب سپرده و پیش پرداختها در ترازنامه را بیان کنید؟

4. دارای های جاری را تعریف نمایید؟

5.ارزشیابی موجودی کالا در ایران و آمریکا به چه صورت است؟
6. آیا انواع زمین ها استهلاک پذیر هستند یا خیر؟

7. دارایی های مستهلک شده ( طبقه بندی ، ارزش پس از استهلاک کامل ) چگونه افشاء میشوند؟

8. زمینی که تحت سرقفلی دیگران است به چه صورت در ترازنامه افشاء میگردد؟

9. سرقفلی یک ساختمان را 10 سال پیش به یک مغازه دار فروخته اییم 12000ریال بعداز 10 سال سرقفلی جدید 10000000 ریال ارزش پیدا میکند ، به چه صورت در صورت های مالی ما ابلاغ میگردد؟

10. اثر جریان گردش وجوه نقد آزاد در سرمایه گذاری ها به چه صورت است؟
12. چگونگی افشای اوراق بهادار در ترازنامه به چه صورت است؟

13. آیا سگ داراییست؟ چگونگی افشای آن در صورت مالی را بیان کنید.

14. ترتیب اقلام در ترازنامه را بنویسید.
 

15. کمک های بلا عوض دولت در صورتحساب گردش وجوه نقد به چه صورت افشاء و گزارش میگردد؟

16. مالیات بر ارزش افزوده در کدام قسمت صورت جریان وجوه نقد افشاء میگردد؟

17. ضمانت نامه بانکی در کدام قسمت صورتهای مالی گزارش میشود؟


ادامه ي مطلبمون ...


سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 13:24
محمود غفاری

هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری، مرجع تدوین و انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، با چالشهای مهمی در زمینه پذیرش استانداردها به وسیله کشورهای مختلف روبروست. یکی از مهمترین آنها، همگرایی استانداردهای حسابداری بین اروپا و امریکاست. مقاله حاضر که توسط ریچارد مارتین رئیس گزارشگری مالی در انجمن حسابداران خبره و رسمی انگلستان (ACCA) نگاشته شده است، برای آشنایی خوانندگان گرامی با دیدگاههای انجمن یاد شده ترجمه و منتشر می شود.

 


ادامه مقاله در ادامه مطلب ...



ادامه ي مطلبمون ...


شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 16:24
محمود غفاری

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ حسابداري91


وبـــــلاگ حــســابــداری بــچــه هــای انجمــن حســـابـــداری دانــشــگــــــاه پــیــام نــور
آخرين مطالب حسابداري91
آرشيو وبلاگ
نويسندگان حسابداري91
موضوعات حسابداري91


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 691096
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 129
تعداد آنلاین : 1



Online User